Wednesday, June 29, 2011

lenaku ditemani sendu

assalamualaikum...


morning to all bloggers.. atie br bangun tidur lepas hati berkecamuk sebelum tidur semalam.. lena atie ditemani sendu dan airmata.. tak perlulah atie khabarkan kenapa.. atie hanya ingin meluahkan rasa.. kadang2 kala permintaan yg kecil tu mungkin bagi orang lain amat remeh tapi bagi atie itulah yang paling bermakna.. hmmm, atie memang seorang yang senang terguris atau ayat yang selalu digunakan cepat sentap.. ya, atie mengaku atie cepat sentap or terasa.. itu adalah atie.. atie takkan berubah dan tiada siapa lg yang sama seperti atie.. muktamad..

jangan menilai atie seperti seorang yang suka menggedik atau istilah lebih sopan mengada-ngada.. atie akan terangkan kenapa tiba-tiba atie sebut tentang gedik ni.. atie merupakan seorang yang senang marah dan juga senang sedih.. tapi dalam masa yg sama atie marah dan sedih hanya sekejap sahaja.. senangkan atie.. tapi 1, untuk memaafkan mudah tapi untuk melupakan susah.. ayat tu yang atie pegang dr dlu sampai sekarang.. ya,sedangkan nabi ampunkan umat.. apatah lagi umat2nya.. atie bukan nabi tapi atie tetap mudah memaafkan orang tapi untuk melupakan perkara yg pahit atau menyedihkan itu amat2lah sukar sekali... kadangkala kalau atie sorang2, atie akan teringat2 semula perkara tu sehingga mendatangkan migrain di tahap yg atie nak pecahkan kepala ni..

so ingin atie tekankan disini, atie bukan saja nak menggedik sakit2 bila ada masalah.. it's real me.. don't jugde me if you don't know me... mudah kan.. jika sesiapa yang ada masalah dengan atie and anggap atie ni menggedik nak sakit2, sila berambus dari hidup atie.. atie pun tak perlu kawan yang talam 2 muka ni.. atie dah muak dengan orang macam ni.. depan baik, belakang perangai macam syaiton nirrajim.. maaf jika bahasa atie utk entri kali ni agak kasar.. atie hanya meluahkan rasa.. dengan adanya manusia macam ni, buatkan atie susah untuk percayakan seseorang lagi.. kerana nila setitik, rosak susu sebelanga..

cukup2lah mengata orang sekeliling.. cermin diri dulu atau tilik diri sendiri dahulu sebelum menilik orang lain.. tak payah susah2 jaga tepi kain orang dan tak payah susah2 jadi spy tak bergaji orang.. bukan dapat duit pun, kebencian yang kau dapat dan kau dah musnahkan kepercayaan orang pada kau.. maaf, atie dah lama simpan rasa marah ni, kali ni atie nak luahkan.. mungkin kau dah insaf, mungkin juga belum.. kau buatkan aku sukar untuk percayakan orang lagi.. aku dah maafkan kau tapi perbuatan kau aku masih teringat2 dan kadang2,*maaf aku katakan" aku benci melihat muka kau... inilah yang terpaksa kau tanggung setelah apa yang dah kau lakukan dulu...

entri ini ditaip ketika hati sedang merundum sedihnya.. maaf jika ada yang terguris tapi inilah yang telah lama atie pendamkan... jangan sesekali buat perkara yg boleh mendatangkan kebencian seseorang jika tak mahu dibenci.. atie hanya meluahkan apa yg ingin diluahkan.. entri seperti ini adalah yg pertama di blog ini.. maaf atas kekasaran bahasa.. wassalam

kamar tulisku, coretan diriku, rentetan hidupku...
Kamar Tulisku, Coretan Diriku, Rentetan Hidupku

No comments: