Wednesday, September 28, 2011

perubahan

perubahan tu tak kira dari baik ke jahat atau pun sebaliknya.. terpulang kepada individu masing2 untuk berubah ke arah apa.. macam atie mestilah nak berubah ke arah yang lebih baik.. in process.. kita tak boleh nak menilai diri sendiri rite.. so orang sekeliling yang akan menilai kita samaada kita baik, sederhana baik, nakal, jahat, zalim dan sebagainya..

tiba2 atie terdetik nak tulis entri pasal perubahan ni sebab semalam teringat kat something.. ramai jugak yang tanya atie pasal berubahan pada diri diorang.. atie cakap apa yang atie nampak, dengar dan perhati.. bagi atie orang tu belum lagi capai tahap perubahan tu.. ada yang dia dah berubah tapi yang lain masih yang sama.. atie cuma dengar je apa yang dia cakap dan cerita, dari situ atie dah tau apa yang dah berubah dan apa yang belum..

bukan nak kata atie ni psikik ke apa.. if kita dah kenal kawan dari kecik or dari sekolah, mestilah kita boleh detect apa saja perubahan dia kan.. okay, random pick ok.. kawan atie di selangor, dia dalam proses nak berubah, lagipun dia baru je kecewa.. so dia memerlukan sokongan dari kawan2.. johor pulak, still same and berusaha lebih untuk berjaya.. and dah pandai bercintan cintun ni.. negeri sembilan, ini payah sikit.. susah betul nak contact.. busy kalah menteri pelajaran tp apa2 pun dia still ingat kawan..

cukup la tu dengan random pick.. korang pun bukan tau sape.. saja je pun nak cerita.. nak berubah ni senang tapi nak kekalkan perubahan tu yang susah.. betul tak? sape setuju angkat kaki !! huhu.. atie selalu dengar nak berubah tu susah.. sebenarnya sangat2 senang.. lagi senang dr siang ikan, potong ayam dan gosok bontot periuk.. *tulis sebab baru je lepas buat semua tu .. yang susahnya korang nak mantain.. serius susah.. atie cakap susah sebab atie dah pernah buat.. I admit that... so kena letak effort lebih la ya... ok, ayam goreng kat daput hangit plak nnt.. okbai...
Kamar Tulisku, Coretan Diriku, Rentetan Hidupku