Friday, December 2, 2011

Alasan perempuan yang tak tutup aurat

entri ni takde kena mengena atie nak serang sape2 or menghina sape yang tak tutup aurat.. tutup aurat atau tak memang hak kebebasan seseorang tu.. so kat sini atie just nak bagi korang baca apa alasan yang selalu digunakan bila perempuan tu nak elak dari soalan "kenapa kau tak pakai tudung ek?"


1. Semua yang tutup aurat, kompom masuk syurga ke? Yang pasti, tak tutup aurat, kompom masuk neraka. 2. Tudung labuh pun macam baik sangat. Buat dosa jugak. Mengumpat orang. Bila Iblis tak mahu ikut 
perintah Allah untuk bersujud kepada Adam, dia menyalahkan perintah Allah itu. "Apahal pulak aku kena sujud, aku lebih baik dan mulia". Samalah dengan tudung. Tudung pula yang disalahkan, " pakai tudung tak mestinya baik..bla...bla...bla..." 
3. Macamlah kau bagus sangat nak tegur aku. Kau dulu lagi jahat nak mampos. Tidak tersabit larangan dari Nabi untuk seseorang yang bahkan baru masuk Islam untuk pergi berdakwah kepada kaumnya. Maksudnya, dakwah itu tuntutan. Selagi kau Islam, dakwah tu wajib walaupun kau sendiri tak berapa betul. Sekurang-kurang dia insaf dan bertaubat sekarang. 
4. Walau kami pakai seksi tapi hati kami baik. Adakah kau mendakwa diri kau mempunyai hati yang suci, iman yang tinggi dan kononnya ia sudah cukup menjamin maruah diri kau tanpa perlu menutup aurat? 
5. Pakai jarang ke ketat ke, itu hak kami. Kalau tak suka jangan tengok. Adakah kau berani menjamin bahawa semua lelaki ajnabi mempunyai hati suci dan iman yang tinggi untuk menahan godaan syaitan serta nafsu yang membuak-buak? 
6. Kami rasa apa yang kami pakai tak seksi. Terpulang kepada individu yang memandang kami. -Seksi atau tidak, kau tetap berdosa walaupun hanya menayang sehelai rambut kau. 
7. Walau kami tak bertudung, kami tetap sembahyang dan puasa. Apakah ibadat kau diterima? Kau yakin cuma dengan berpuasa sudah cukup untuk menjamin kau masuk syurga? 
8. Sukahati kamilah nak pakai macam ni. Kami tak susahkan hidup orang lain. Kau sebenarnya dah susahkan bapa, abang, adik, suami serta orang lain dengan menarik mereka ke neraka bersama kau disebabkan mereka tidak menegur dan gagal mendidik kau. 
9. Apa yang kami pakai, ini antara kami dengan Tuhan. Berani cakap di dunia, berani ke kau cakap macam tu depan Allah nanti? Lawan perintah Allah, Neraka tempatnya. 
10. Kami pakai seksi macam ni, sebab ikut arahan photographer/pengarah filem untuk disesuaikan dalam scene. (ayat artis) Sanggup patuh arahan mereka daripada patuh suruhan Allah? 
11. Bukan kami tak mahu menutup aurat, cuma masih belum sampai seru. Mati tidak mengenal usia. Tak takut ke mati dalam usia muda? Tak sempat nak bertaubat nanti. 
12. Takkan nak buat perubahan secara drastik? Slow-slow la.. Boleh ke cakap kat Malaikat Izrail nanti, tunggu kejap! Lepak la dulu. Jangan ambil lagi nyawa aku. 
13. Tutup aurat tu bagus tapi kami tidak mahu hipokrit kerana tidak ikhlas melakukannya. Kalau begitu kau sebenarnya memang hipokrit kerana tidak ikhlas beragama Islam.


err no komen.. benda ni pun atie amik dari note sape ntah kat FB.. ini hanya utk totonan umum.. atie sendiri mengaku yang atie tak perfect so atie cuma untuk perbaiki diri sendiri.. mungkin ada yang tak boleh terima perkara kat atas ni, sila jangan mencemuh atie ok.. sebelum mencemuh orang, perhati diri sendiri.. sama jugak kita cermin diri sendiri sebelum mengata or mengutuk orang..


fikir, dah cukup baik ke aku?? dah cukup ke segala amal aku.. ibadat yang aku buat selama ini diterima ke?? marilah kita sama2 fikir pasal ni.. okbai..
Kamar Tulisku, Coretan Diriku, Rentetan Hidupku

7 comments:

syieda ;) said...

hmm, macam macam alasan diaorang kasi. no komen la.
tegur salah, tak tegur salah jugak.
syieda pun xperfect so ignore jela pasai bab ni ._____.

tieykah said...

Semoga mereka lebih sedar

:)

Ieqa Chilleos said...

Sharing is caring .
semoga yang kurang menutup aurat , mendapat hidayah Allah . Aminn :)

Ieqa Chilleos said...

Sharing is caring .
semoga yang kurang menutup aurat , mendapat hidayah Allah . Aminn :)

atie zakaria said...

@syieda ;) atie pn x de rajin menegur.. just nk melunis and saja2 bagi org bc.. mungkin nnt ada yg akan sedar..

atie zakaria said...

@tieykah harap2 macm tu lah tieykah.. ^_^

atie zakaria said...

@Ieqa Chilleos aminn... harap2 mcm tu lah.. ^_^