Friday, October 22, 2010

6.20 am already

tajuk entri 6.20 am already sebab dah pukul 6.20 pagi, aku tak dapat melelapkan diri lagi. mungkin disebabkan terlajak tidur petang tadi.. kesannya dapat dilihat sekarang.. ini adalah dialog antara aku dan mata...


atie : wahai mataku yang macam panda kerana terdapat eye bag disitu, bilakah kau mahu melelapkan mata ??
mata: kelopak mata kau tidak terasa berat lagi ..
atie : mahukah kau, aku letakkan bata diatas kelopak mata kau ??
mata : dapatkah kau menahan berat bata itu ??
atie : agak2 kau, dapat tak kelopak mata tahan ??
mata : manalah aku tahu.. kau kena tanya kelopak mata lah ..
atie : hai kelopak mata.. dapatkah kau bertahan jika aku letakkan mata di atas kau ??
kelopak : woi, kau gila.. berat la.. kau nak mata kau buta ke ??
atie : tidaklah ku mahu pancainderaku ini hilang.. aku masih ingin melihat orang2 disekelilingku..
mata : tahu pun sayang aku.. dah tu, tak reti nak tidur.. nanti kau juga yang mmbebel cakap aku mata panda ..
kelopak : aku setuju dengan kau mata ..
atie : ye.. ye.. aku nak tidur la ni...


inilah yang terjadi bila aku tak dapat melelapkan mata.. hilang akal kejap.. bye.. salam.. good nite kepada siapa yang baru nak tidur and good morning kepada sesiapa yang baru bangun tidur...
ZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzz..................
Kamar Tulisku, Coretan Diriku, Rentetan Hidupku

No comments: