Wednesday, October 20, 2010

CIK NURUL IZZATI

disebabkan aku x dapat tidur maka silalah baca entri ini dengan serius dan sila fokus kepada setiap bait-bait kata yang ditulis okey... apa yang bakal aku tulis ini perihal tentang diri aku yang serba kekurangan ini.. kenali dan fahami aku dan aku juga akan cuba untuk memahami anda semua..  terimalah ... trannnn tan tan tan... * sound effect... heeee..


  1. aku seorang yang amat lemah dalam subjek kimia and fizik.. aku x suka subjek sains.. tapi terpaksa amik aliran sains masa sekolah coz kalau x, x dapat masuk hostel yang dah aku tinggal sejal form 1 lagi..
  2. aku amat meminati lukisan kejuruteraan, sejarah, geografi dan sastera. berangan nak jadi sasterawan tapi masa sekolah x dapat nak amik sastera coz subjek yang sedia ada agak membebankan ..
  3. saya seorang pengawas di sekolah tapi mungkin jadi pengganas kot.. huhuhu..
  4. dulu bercita-cita untuk menjadi seorang peguam but mama x bagi coz takut aku bela orang salah kot..
  5. amat suka main api.. rumah kampung aku hampir terbakar coz aku letak lilin berdekatan dengan langsir lepas abis main api ... aiyoooook...
  6. anak sulung and sorang je perempuan.. banyak tanggungjawab tu...
  7. amat suka warna putih, hitam, pink and purple..
  8. aku seorang yang gemuk.. obesiti la.. ohhh.. statement maut ni... dalam proses untuk turunkan berat badan.. tapi rangka aku memang sedia da besar.. macam mana ni ??
  9. aku sedar aku x lawa, x cantik but aku comel.. orang yang cakap.. mb nak amik hati aku je kot.. isk isk isk.. macam yang aku cakap, aku sadar sape aku ni...
  10. masa sekolah, ada sorang mamat ni panggil aku aisyah sinclair coz dia cakap muka aku macam die.. ehh, muka dia yg macam aku.. heeee
  11. aku ada macam2 nama panggilan... k.yong : utk family , nurul : sedara and mak angkat , ayong : mak cik and pak cik belah abah .. senang kata sedara belah abah la, zati : kawan2 sekolah, itik : kawan sekolah jugak.. dapat nama ni coz ada kisah disebaliknye.. hahaha.. jgn lepas ni korang panggila ku itik sudah.. lapuk dah nme tu ,  atie : 'die' dan some2 orang je ... tu je kot... kalau agak2 korang taw aku ada nama lain lagi, sila2 la bagitaw...
  12. amat senang tersentap dan amatla cengeng.. korang taw x cenggeng tu apa ?? cenggeng tu suka nangis.. x taw la berapa gelen dah air mata ni keluar.. kalau kumpul2 agknye boleh buat air mandi dah..
  13. aku suka pendam masalah and perasaan.. sampaikan aku sendiri rasa macam dah tak tertanggung. kadang2 sampai migrain aku datang coz terlampau fikirkan masalah..
  14. aku mula senang jatuh sakit sejak aku form 4.. antibodi aku semakin lemah coz bnyak makan ubat..
  15.  benci sangat2 kat ubat.. aku pernah kuncikan diri dalam kereta coz nak lari dari makan ubat.. minyak kereta sampai kontang and rancangan untuk pergi jalan2 x jadi disebabkan kedegilan aku..
  16. aku nak yang paling susah nak jaga.. abah cakap dulu abah tidur berdiri sebab nak tidurkan aku.. tapi bila dah besar sikit aku dah pandai berdikari.. masa mama mengandungkan aku, mama pernah jatuh dari motor coz motor melompat.. mama jatuh di tengah2 jalan simpang empat di tengah2 bandaraya KL.. alhamdulillah aku selamat tapi masa aku lahir mama kena sakit kuning tapi aku okay je.. heeee.. kesian mama..
  17. aku isap jari dari kecik sampai aku darjah 1.. lepas tu ganti plak dengan gigit kuku sampai la sekarang.. heeeeee.... statement binasa ni...
  18. dari dulu aku nak sangat pergi switzerland.. aku x tau kenapa.. mb sebab kat sana sejuk kot.. tapi memang teringin la.. hope nanti ada orang akan bawak aku pergi sana.. heeeee...
  19. hantu DURIAN dan TEMPOYAK... sila take note okay... sapa2 yang x suka durian and tempoyak, x boleh jadi boyfriend aku.. heeee.. * macam ada orang nak kat ko je kan zati.....
  20. berkebolehan untuk memasak .. bergantung kepada tahap kerajinan la... * padahal pemalas.. heeee..  amat nak buat cupcake yang comel2.. nanti aku dah buat, aku post untuk korang ye.. sapa yang ada dekat dengan aku, aku bagi nanti kalau ada lebih la... heeeee....
  21. hobi aku main volleyball, tonton televisyen and membaca... now kat kolej ni, berderet novel and majalah aku ada.. belum lagi yang kat rumah  and yang kawan2 pinjam..  " mama, nak beli novel baru balik nanti... heeeee"..
  22. aku suka tengok cerita pasal investigatin, masak2, and korean.. tapi cerita melayu x dilupa.. amat meminati filem P.Ramlee...
  23. peminat susah kipas susah mati maher zain coz minat cara dia menyampaikan Islam melalui lagu2 dia..
  24. teringin nak dapat Iphone 4... ada sape2 boleh bagi saya Iphone 4 ?? heeee * buat muka comel ni.....
  25. like to drink milk.. tapi si dia x suka.. suka sakat dia bile minum susu depan dia...
  26. aku mungkin gila glamour coz aku always nak bergambar.. pantang ada camera disisi.. heeee.. kalau boleh nak bawak je camera pergi mana saja.. tp belum hebat lagi menggunakan camera DSLR.. kalau boleh memang nak satu.. abah, kalau abah baca blog kak yong, hope abah pertimbangkan... heeeee...
  27. aku ada BFF yang aku amat2 sayang... masturah, midah and ryan... heeee.. sayang korang... nanti kite dating berempat okay...
  28. prinsip aku dalam bercinta : aku tau kau bukan yang pertama tapi percayalah kau yang terakhir, tapi kalau bagi kau sebaliknya, jangan bersama dengan aku  ... 
  29. mungkin aku hipokrit coz aku suka sembunyikan kesedihan.. bila org tanya aku ok ke x ?? aku akan jawab okay walaupun masa tu hanya Tuhan je tau apa aku rasa..
  30. aku ada dua blog tapi yg lagi 1 tu private coz ada isi hati aku disitu.. perasaan aku yang sebenar2nye.. aku jadi diri aku sendiri bila aku coretkan sesuatu di blog itu.. tapi di blog ini pun aku jadi diri aku cuma aku akan tapis segala perkataan yg tidak menyenangkan supaya aku tak mengguris perasaan ornag lain..
  31. aku amat sayangkan laptop and handphone aku.. kiranye dorg ni macam skandal aku la jugak.. heeee
  32. abah still lagi x brani nak lepaskan aku keluar sorang2 even pergi banting pun.. mungkin abah rasa aku x pandai nak berdikari kot.. mama pun x bagi aku pergi kedai sorg2.. haihhhh.. macam mana nak buat..
  33. suka bila abah buat landskap kolam ikan kat dalam umah.. setiap kali aku balik umah, aku suka dok kat situ bagi ikan makan and main tangkap ikan kat situ.. bile kat situ aku rasa tenang.. aku just fikir pasal nak tangkap ikan je.. x nak fikir pasal benda lain..
  34. aku suka main dengan anak cik su sebelah kiri rumah aku.. irfan namanye. adik dia aku x igt plak namanye..heeee.. jiran belah kanan memang aku x kan tegur langsung coz india.. semua orang kat perumahan tu x suka india tu..
  35. nak kawin masa umur 23, 24 or 25... hope dapat la cari bakal suami aku...
  36. bila dah berkeluarga, aku nak anak ramai.. aku nak jaga anak aku elok2 and ajar dia untuk jadi orang yang berguna.. ajar dorg supaya jangan lupa jasa ibu bapa dorg..
  37. ingin hidup bersama dengan yang tersayang hingga ke akhir hayat.. semua orang nak macam tu.. tipu la kalau korg x nak kan...
  38. aku nak bawak parent aku mengerjakan rukun islam yang kelima.. kalau ada rezeki lebih, aku pun nak pergi jugak.. harap2 aku dilimpahi dengan rezeki yg cukup untuk aku menunaikan hajat ni..
  39. aku sayang semua kawan2 aku.. aku akan ingat korang sampai bile2..
  40. dulu aku pernah uat kerja bodoh.. bodoh sangat2.. tak payah la korang taw ape ... aku x kan ulang lagi benda tu.. thanks kepada kawan2 aku yang sentiasa ada dengan aku.. sayang korang ketat2... kiss cket... muahhhh....
  41. menyesal masuk kolej ni  tapi x boleh patah balik dah.. heeee...
  42. selalu menjerit and suka menjerit... tanyelah kawan2 skolah and housemate aku kalau x percaya...
  43. hate when u lie to me and love when u love me.. sape x suka bile disayangi kan... heeee..
  44. aku nak ada beg tangan banyak2 coz aku suka tengok beg tangan.. sekarang je dah berapa beg aku ada.. mama sampai dah bising dah..

aku rasa tu je kot.. kalau ada tambahan nanti aku edit entri ni.. jangan bocorkan rahsia aku taw * padahal bila dah post entri ni, mmg sah2 la semua pasal aku korg dah taw...

Kamar Tulisku, Coretan Diriku, Rentetan Hidupku

No comments: