Tuesday, October 19, 2010

surat cinta dari JPJ

dear readers... pengalaman yang aku alami petang td amat la tragedi bagi aku but lagi tragedi bagi syaza.. semuanya bermula apabila aku and syaza bangun tidur pada pukul ..... tettttt..... dan perut kami mula berkeroncong.. kedengaran lagu Negaraku disitu.. hehehe..


syaza pun mengajak la aku yang muka sememeh  comel ni pergi makan.. then aku bersiap dalam masa 20 minit... then we all bergerak ke stesen minyak dulu kerana kereta syaza menangis kehausan minta diisi minyak..hehehe... cadangnye just pergi syahirah but tibe2 tukar lokasi.. to Speed Tom Yam...
yeah... syaza cakap nagi goreng cendawan kat situ sedap.. syaza memilih untuk makan nasi goreng cendawan + sambal belacan dan air kosong, aku pula nasi goreng USA + sup kosong and teh ais.. terasa nikmat apabila mulutku mengunyah dan menelan makanan2 itu... alhamdulillah... kenyang akhirnya..


tibala saat2 tragedi apabila perjalanan pulang kami disulami dengan roadblock dari JPJ.. aduiiii.. sambil tepuk dahi... roadblock la pulak...  dengan aku yang tak bawak IC.. dah jadi org endon plak..  dengan syazanye yg dari azali memang x de lesen kereta, just taw bawak kereta je... mampos la kitorang... x boleh patah balik... aku and syaza dengan buat muka cunnye menjawab bile abg JPJ tu bertanya 


abg JPJ : minta lesen dek
syaza : takde lesen bang
abg JPJ : x bawak or x de..
syaza : memang x de
abg JPJ : mintak IC.. kawan sebelah x de lesen jugak ??
aku : x de..
syaza : x pe la.. kitorg berhenti kat depan tu..


so lepas tu, kitorang dapat la surat cinta dari abg JPJ.. hahahaha.. pengalaman yg x dapat dilupakan... nasib baik dia x mintak IC aku.. dah parah lagi 1... pengajarannye disini, kalau x de lesen, x yah bawak kereta.. yeah i know if die baca blog aku ni, die akan berkata " hah, tahu pun"...
ye.. ye... ye.... aku akan amik lesen....... and lagi 1, jangan lupa utk bawak IC anda walau dimana saja anda pergi ok... 
Kamar Tulisku, Coretan Diriku, Rentetan Hidupku

No comments: