Sunday, November 20, 2011

kelam kabut, masing2 macam lipas kudung

*sila baca tajuk di atas dengan gaya seorang pemberita.. heh.. mama belum balik, abah kena keluar kejap sebab ada hal katanya.. tiba2 sedara atie datang.. hah kau, hamik.. kabut 1 rumah.. apa pun tak masak lagi, barang nak masak pun tak cukup lagi.. semua kelam kabut kehulu kehilir macam lipas kudung

mula la adik beradik including me godek2 peti ais, kabinet segala cari bahan nak masak.. selama ni susah nak tengok adik2 atie semua masuk dapur, kali ni semua masuk dapur.. kabut punya pasal.. ye lah, dah rumah pun tunggang langgang, mana tak kabut..

adik yg bongsu kemas ruang tamu, angah masak nasi and basuh pinggan, acik buat pelbagai air and atie mestilah masak.. orang datang nak makan tengah hari tapi kau apa pun tak masak lagi.. adei.. nasib baik pagi tadi abah ada beli ikan...

lunch hari ni istimewa la sikit sebab ada tetamu.. kepada yang membaca menu lunch atie hari ni, jangan meleleh air liur ya.. kalau leleh, lap lap ek.. huhu..

  • ikan siakap masak stim
  • ikan siakap masak 3 rasa
  • kari ikan
  • udang goreng kunyit
  • kobis masak tiram
  • ulam raja
  • sambal tempoyak
  • sirap ais
  • teh o panas
  • milo panas
side dish.. alhamdulillah, agaknya rezeki tetamu kan, ada orang bagi kuih muih and other.. jom tengok apa side dishnya..
  • donat
  • kuih badak
  • nasi impit dgn kuah kacang
  • bihun goreng
banyakkan rezeki hari ni.. bersyukur sangat2.. banyak yang sedekah bagi kat jiran2 sebab orang bagi pun banyak.. lauk2 pun bagi jiran juga sebab banyak pun.. dapat la jiran merasa.. tak salah atie, atie pernah dengar orang cakap, kalau jiran sebelah menyebelah bau apa yg kita masak, disunatkan bagi kat jiran.. tapi x berapa ingat sebab apa..

alhamdulillah syukur.. korang semua makan apa lunch tadi??

Kamar Tulisku, Coretan Diriku, Rentetan Hidupku

6 comments:

tieykah said...

Atie saje kan nak bagi kecur air liur?

AH~

syahirah said...

uishh slurp slurp .. sedapnye..
spe yg dtg umah sis ??

atie zakaria said...

@tieykah hehehehe.. itulah matlamatnye.. huhuhu..

atie zakaria said...

@syahirah rombongan meminang.. hahahaha.. x de lah.. sedara sis br pindah dekt2 sini, so dorang dtg la rumh..

syahirah said...

uishh rombongan meminang ??!!hehe tanjat boboi..

atie zakaria said...

@syahirah hahahhaa.. hajat di hati kalau boleh nk bertunang hujung tahun ni tapi duit x cukup lg.. isk isk...

tak sanggup dh hilang si dia.. bnyk sgt dugaan.. huhuhu...

doa2kan laa sis dpt kahwin cepat2...